رویدادهای داخلی

نیم نگاهی به اردو

اردوی موزه هنرهای ملی ایران

هنرستان پلی تکنیک هنر


خلاصه :

بریم باهم بیشتر از جزئیات اردو باخبر بشیم.

اردوی آموزشی موزه هنرهای ملی  همراه با هنرجویان 1️⃣2️⃣ گرافیک🎨 در روزیکشنبه  در تاریخ   12/ 9/ 1402به همراه هنرآموزان خانم سیاحی و خانم سینایی برگزار گردید.🔸️🔹️🔸️🔹️

          🟣🔵🟢🟡🟠🔴🟣🔵🟢🟡🟠🔴

اطلاعاتی در مورد باغ موزه هنرهای ملی با هم بخونیم.👇👇👇

ساختمان موزه باغ نگارستان از بناهای متعلق به دوره قاجار است که در عهد فتحعلی شاه قاجار در باغ نگارستان به دست معماران زبده بنا شده است. این موزه با تلاش مرحوم بهزاد هنرمند برجسته رشته( نقاشی و طراحی نقشه‌های قالی و مینیاتور) تاسیس شد.

این موزه در تهران میدان بهارستان واقع شده هست که اولین موزه تخصصی کشور باشد که در (رشته‌های نگارگری -  مینیاتور - زرین بافی- گبه و فرش -معرق و منبت - خاتم کاری-  کاشی کاری - تابلوهای برجسته و نفیسی دارد).

 

موزه هنرهای ملی ایران در سال ۱۳۰۹با تلاش و کوشش مرحوم حسین طاهر زاده بهزاد که خود از هنرمندان برجسته رشته نقاشی و طراحی نقشه های قالی و مینیاتور کشور بود، تاسیس شد.این موزه در تهران، میدان بهارستان واقع شده است.

ساختمان موزه به نام (حوضخانه باغ نگارستان) از بناهای متعلق به دوره قاجار است که در عهد فتحعلی‌شاه قاجار در جنوبی ترین قسمت قصر باغ نگارستان ساخته شده و مجموعه قصر و کاخ باغ نگارستان به دست ۲ تن از معماران زبده آن دوران استاد عبدالله خان و استاد آقاجانی اصفهانی بنا شد.

ساختمان حوضخانه (محل فعلی موزه) بخشی از آن مجموعه محسوب می شود که حوضخانه با طرح «+» ساخته شده و چهار شاه نشین اطراف آن بی هیچ در و پنجره ای به درون باغ راه داشته و سقف گنبدی آن ایستاده برشانه چهار ستون سنگی همواره شکوه و ایستادگی بنا را تداعی می کند.

نکته مهم این بنا این است که تا نیم قرن پیش دایره ای شکل بزرگی از سنگ مرمر میان ستون‌ها قرار داشت که از دل این ستون‌ها آب به داخل حوض فواره می‌کرد که این صحنه چشم انداز زیبایی را به وجود می‌آورد ولی در حال حاضر این موزه تخریب شده است.

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.