معرفی

اهداف و چشم انداز

اهداف و چشم انداز هنرستان پلی تکنیک هنر

هنرستان پلی تکنیک هنر


خلاصه :

《《اهداف و چشم انداز هنرستان پلی تکنیک هنر》》  

《اهداف و چشم انداز هنرستان پلی تکنیک هنر》

۱_برنامــه آموزشــی و پرورشــی در جهت رشــد و تحکیــم باورهای دینــی و مذهبی و ارتقــای سطح دانـــش عمومـــی و تخصصـــی 
۲_ برنامـــه عملـــی ســـالانه هنرستـــان 
۳_ تقویم اجرایـــی هنرستـــان
۴_ امور مالـــی هنرستـــان (طبق دستور عمل)
۵_ انتخاب دبیـــران و هنـــرآموزان شایســـته و سعـــی در افزایـــش بـــهره‌وری در آمـــوزش
۶_ نظرخواهـــی از اولیـــا و دانش آمـــوزان و رفع اشـــکالات
۷_چگـــونگی پیشـــرفت دانـــش آموزان که باعـــث کارآفریـــنی نـــوآوری واشتغــال دانـــش آموزان شود
۸_ شرکـــت دانـــش آمـــوزان در جشـــنواره‌ها مسابقـــات و....(فرهنـــگی هنـــری و....) به دنبال شناخـــت بهتر استعـــدادها و علاقـــه دانـــش آموزان و ایجـــاد زمینـــه مناســـب جهـــت هدایت آنهـــا به ســـوی اشتغـــال مفید.

پیام مدیر

                     به نام خداوند جان و خرد                      کزین برتر اندیشه برنگذرد

                      سلام به مهر _ماه مهربانی

باز هم بوي پاييز هزار رنگ به مشام ميرسد، پاييزي كه يادآور صداي خِشخِش برگها در زير پاي عابران است. زمان ميگذرد اما آنچه ميماند لذت با هم بودن و با هم شاد بودن است باز هم مهر آمد و جنبشي دوباره در فصل شكفتن انديشهها آغاز شد.و با شوروشوق مهر، واژهها پُر‌‌مهر شده ،وقلم وسوسه و شعر بيدار می گردد.فصل آشنايی با خدا، فصل خوشه چينی ستاره ها، فصل همكلاسيهای ديروز و هم نيمكتی های امروز، از راه می رسد.امروز زنگ آگاهی به صدا در می آيد و پرچم دانش برافراشته می شود، درب گلستان معرفت گشوده می شود و صدای جنب و جوش و شور و هياهوی دانش پژوهان، فضای مدرسه را پر می كند.یاسمن ها از قصّه های ديروز می گويند و معلمين درس امروز می دهند و كبوتران وجود را به پرواز در می آورند، تا به دانش آموزان درس خوب زيستن را بياموزند. آرزومندم كه لحظهلحظه پاييزتان سرشار از گرماي دوستي، مملو از لحظه شادي و مالامال نيايش، تلاش و پيروزي باشد.
اما سخنی با تو دارم اي بانوی آینده این سرزمین، آن گاه كه بر گوهر وجود، آيه ی مهر مي نشانی و نور در گلدان انديشه ات می نگاری. جوهر وجود ت را با آيات الهی به شفافيت شبنم دل بنما و صف‍حه ی سفيد ذهنت را با كلام الهی قلم بزن   و در زیر لب آهنگ مهر زمزمه کن و دستانت را با ساختن بنای انسانیت  آشنا ساز .... با تلاشت شالوده ی وجودت را شكل بده و بر رسايی ها و نارسايی هايش صيقل بکش.ودر نیایش با آفریدگارت اینگونه بامن درفضای پر مهر مدرسه عهد ببند.

  اکنون که در آستانه شروع ماه مهر هستیم و سال علم آموزی جدیدی پیش روست، از تو می خواهم مرا یاری کنی تا در مسیری گام بردارم که مروّج علم و آیین تو باشم         یاری ام کن تا همواره در      آموختن، حریص باشم و در ترویج آموخته هایم، سخی. یاری ام ده تا بیاموزم آنچه را تو می پسندی و دوری جویم از آنچه ناپسند توست.    کمکم کن قلم که در دست می گیرم، به یاد تو باشم و آنچه می نگارم، مورد رضای تو باشد. بر صفحه تاریک دلم با قلم الهی ات نقشی بزن که تا زنده ام، به اینکه موجودی    مفید فایده در هستی بی پایانت بوده ام، به خود ببالم.    در این ماه مهر، از مهر بی کران خویش باز هم به من ببخش و این آغازِ دوباره را برایم آغازی مبارک رقم بزن. با امید به اینکه با اکسیر دانایی و توانایی مرزهای جدید   علم و        دانش و پژوهش را درنوردیم و با پیوند علم و ایمان، قله های رفیع بهروزی و پیروزی و کامیابی را فتح نماییم و با گام های مصمم و استوار،    ایران جاویدان را سرافراز و سربلند سازیم .                                                                                

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 مدیروموسس هنرستان پلی تکنیک هنر

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   شهلا   قدسی

 

 

سند تحول بنیادین

 سند تحول بنیادین به عنوان قانون اساسی نظام تعلیم و تربیت ایران است . تعلیم و تربیت از مهمترین زیر ساخت های تعالی و پیشرفت همه جانبه کشور و ابزار جدی برای  ارتقا سرمایه انسانی شایسته کشور در عرصه های مختلف است احیای تمدن عظیم اسلامی ،حضور سازنده ،فعال و پیشرو در میان ملت ها و کسب آمادگی برقراری عدالت و معنویت در جهان در گرو تربیت انسان های عالم ،متقی و آزاده و اخلاقی است در پرتو چنین سرمایه انسانی متعالی است که جامعه بشری آمادگی تحقق حکومت جهانی انسان کامل را یافته و در سایه چنین حکومتی ظرفیت و استعداد های بشر به شکوفایی و کمال خواهد رسید .تحقق این هدف نیازمند ترسیم نقشه راهی است که در آن نحوه طی مسیر – منابع و امکانات لازم ،تقسیم کار در سطح ملی و الزامات در این مسیر به  صورت شفاف و دقیق مشخص شده باشد. در تهیه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کوشش شده است تابا الهام گیری از اسناد بالا دستی و بهره گیری از ارزش های بنیادین آنها و توجه به اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران ،چشم انداز و اهداف تعلیم و تربیت در افق 1404 هجری شمسی تبین شود.

طرح تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت و سرانجام  پس از شکل گیری حلقه های کارشناسان مجرب آموزش و پرورش و سایر دستگاه های ذیربط ،ضمن پایبندی به دیدگاه های حضرت امام خمینی (ره)و نظرات مقام معظم رهبری درباره تحول بنیادین نظام آموزشی و همسو با اسناد فرادستی از جمله سند چشم انداز بیست ساله کشور ،سند مذکور تدوین  و به تصویب این شورا رسید، وزارت آموزش و پرورش  مسيولیت  نهادینه سازی و اجرای سند ملی و طراحی و تدوین برنامه های اجرایی سند تحول را برعهده دارد و تمام  دستگاه ها و نهادها  به ویژه رسانه ملی، موظفند در چارچوب این سند همکاری لازم با نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی را برای تحقق اهداف تحول بنیادین آموزش و پرورش معمول دارند.

 

سخنی با اولیا

 

    ما با توکل به خدای مهربان و همفکری با همکاران محترم و با توجه به نیروی انسانی ارزشمند و با عنایت به امکانات هنر ستان پلی تکنیک هنر مبادرت به تهیه  و تدوین برنامه  سالانه و اجرایی نموده ایم و از آنجایی  که هیچ جامعه ای بدون برنامه ریزی نمی تواند به اهداف مورد نظر خود به خوبی نایل آید لذا برآنیم تا جامعه کوچک   این هنرستان  را با همکاری  و همیاری شما عزیزان  با برنامه ای جامع   که در نظر گرفته است باهمراهی همه جانبه شما هنر آموزان  وهنرجویان  عزیزبه سوی موفقیت های چشمگیر راهنمایی  و هدایت نماییم.

مجموعه ای که گردآوری نموده ایم روز شماری از فعالیت های آموزشی و پرورشی    این هنرستان   در سال تحصیلی 1401-1400 است.  لازم به ذکر است که در طول سال تحصیلی همه موارد قابل پیش بینی نمی باشند و این آموزشگاه تابع اداره محترم آموزش و پرورش می باشد و هر گونه تغییر ی که در دستورالعمل اداره پدید آید . این مجموعه آموزشی نیز تابع آن می باشد لذا بر این اساس هرگونه تغییری در برنامه به نحو مطلوب اطلاع رسانی خواهد گردید.

درانتها در سایه الطاف الهی سلامتی بهروزی و موفقیت روزافزون همه همکاران  و هنرجویان عزیزمان را از خداوند متعال خواهانیم. 

 

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.