رویدادهای داخلی

گوشه‌هایی از این مراسم عزاداری را با هم ببینیم

مراسم عزاداری خانم فاطمه زهرا (س)

هنرستان پلی تکنیک هنر


خلاصه :

برپایی مراسم عزاداری خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها.

ما بچه‌های مادر پهلو شکسته‌ایم 

                                                 تا زنده‌ایم کنار چادر مادر نشسته‌ایم

برپایی مراسم عزاداری خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها در هنرستان پلی تکنیک هنر

روز شنبه ۲۵آذر ماه سال ۱۴۰۲ به مناسبت شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها مراسم سخنرانی زیارت عاشورا با حضور مدیریت محترم هنرستان معاونین ، کادر اجرایی، هنرآموزان و هنرجویان هنرستان پلی تکنیک هنر برگزار شد در این مراسم پس از سخنرانی و قرائت زیارت عاشورا از هنرجویان عزیز و هنرآموزان گرامی با آش نذری پذیرایی به عمل آمد.

زندگینامه حضرت زهرا (س) از ولادت تا شهادت

حضرت زهرا (س) در بیستم جمادی الثانی سال پنجم پس از بعثت در مکه مکرمه به دنیا آمد و سوم جمادی الثانی سال یازدهم هجری و در ۱۸ سالگی در مدینه منوره به شهادت رسید.

حضرت زهرا (س) یکی از پنج بانوی قدسی تاریخ جهان به شمار می‌رود و جایگاه بسیار رفیعی در دین اسلام دارد. آن حضرت (س) سومین معصوم، دختر معصوم، همسر معصوم و مادر معصوم و دارای ویژگی‌های ممتاز متعددی است.

۱۲ امام بزرگوار شیعه (علیهم السلام) از نسل حضرت فاطمه زهرا (س) هستند؛ مطابق روایات سوره و آیاتی از قرآن کریم مانند سوره کوثر، سوره انسان، آیه تطهیر و آیه مودت در حق آن حضرت (س) و همسر و فرزندانش نازل گردیده است و دوستی و دشمنی با ایشان، به منزله دوستی و دشمنی با پیامبر (ص) است.

بی‌شک بر کسی پوشیده نیست که حضرت زهرا (س) مجموع صفات پدرشان، حضرت محمد (ص) را در خود دارند. حضرت زهرا (س) نه تنها صفات پدر را در خود داشتند، بلکه هر آنچه از علم، معرفت، اخلاق وایمان پدر در دست داشتند و برای دیگران به اشتراک می‌گذاشتند، که حقیقت اسلام زنده بماند و جاودانه شود.

جایگاه علمی و فعالیت‌های اجتماعی حضرت زهرا (س)

حضرت فاطمه زهرا (س) در نزد شیعیان اگر چه امام نیست، اما مقام و منزلت او نزد خداوند و در میان مسلمانان به خصوص شیعیان، نه تنها کمتر از سایر ائمه نیست، بلکه آن حضرت همتای امیر المومنین (ع) و دارای منزلتی عظیم‌تر از سایر ائمه طاهرین (علیهم السلام) است.

اگر بخواهیم مقام علمی حضرت زهرا (س) را درک کنیم و به گوشه‌ای از آن پی ببریم، شایسته است به گفتار او در خطبه فدکیه بنگریم؛ چه آنجا که استوارترین جملات را در توحید ذات اقدس ربوبی بر زبان جاری می‌کند، یا آن هنگام که معرفت و بینش خود را نسبت به رسول اکرم آشکار می‌سازد و یا در مجالی که در آن خطبه، امامت را شرح مختصری می‌دهد.

جای جای این خطبه و احتجاجات این بانوی بزرگوار به قرآن کریم و بیان علت تشریع احکام، خود سندی محکم بر اقیانوس بی‌کران علم اوست که متصل به مجرای وحی است.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.